Szczegóły aktualności
Przypomnijmy, że w kwietniu 2013 r. do Starosty Poznańskiego złożono petycję mieszkańców Janikowa i Kicina (podpisaną przez ponad 620 osób), w której mieszkańcy wnoszą o niewyrażenie akceptacji dla ewentualnych wniosków o zmianę organizacji ruchu na ul. Swarzędzkiej łączącej wieś Kicin (gm. Czerwonak) z Janikowem (gm. Swarzędz), które miałyby na celu zwiększenie dopuszczalnego tonażu pojazdów. Sprawa była opisywana przez Głos Wielkopolski. Dodatkowo mieszkańcy Janikowa zwrócili się do Komendanta Miejskiego Policji w Poznaniu z prośbą o wykonanie analizy bezpieczeństwa ruchu drogowego w miejscowości Janikowo, w szczególności ulic Podgórnej, Asfaltowej i Swarzędzkiej. Okazało się, że Policja potrafi działać szybko i przesłała odpowiedź, że „W trakcie kontroli stwierdzono, że ulica Swarzędzka nie jest przystosowana do ruchu pojazdów ciężarowych, przede wszystkim ze względu na szerokość jezdni oraz brak segregacji ruchu pieszych i rowerzystów”. Ciekawy jest też drugi fragment odpowiedzi: „W związku z powyższym wystąpiono z wnioskiem do Burmistrza Miasta i Gminy Swarzędz o podjęcie działań polegających na przebudowie drogi z wyznaczeniem chodników dla pieszych oraz drogi rowerowej przy ulicy Swarzędzkiej w Janikowie, co umożliwi bezpieczny przejazd również pojazdów ciężarowych”. Wydaje się więc oczywistym wniosek, że do momentu przebudowy drogi ul. Swarzędzkiej nie powinien być dozwolony ruch samochodów ciężarowych ze względu na zagrożenie dla uczestników ruchu drogowego, w szczególności pieszych i rowerzystów. I tego mieszkańcy będą się domagać. W związku z powyższym, a także ze względu na brak jakiejkolwiek informacji zwrotnej ze strony Starostwa na złożoną petycję, do Starosty Poznańskiego został w dniu dzisiejszym złożony kolejny wniosek. Można się z nim zapoznać poniżej.
Nie ukrywamy, że to z czym spotykamy się ze strony urzędniczej, przypomina stare „dobre” czasy. Po co najpierw przygotowywać teren inwestycji pod względem infrastruktury, skoro lepiej coś „postawić”, a potem martwić się cobędzie dalej. Skoro zgodnie z art. 73 ust. 4 ustawy o środowisku: „zakłady stwarzające zagrożenie wystąpienia poważnych awarii powinny być lokalizowane w bezpiecznej odległości od siebie, od osiedli mieszkaniowych, od obiektów użyteczności publicznej, od budynków zamieszkania zbiorowego, od obszarów (…) parku narodowego, rezerwatu przyrody, parku krajobrazowego, obszaru chronionego krajobrazu, obszaru Natura 2000, zespołu przyrodniczo-krajobrazowego, użytku ekologicznego, stanowiska dokumentacyjnego, pomników przyrody oraz ich otulin”, to może wzorem „Dyrektora z zawodu” przestawimy otulinę, skoro zakład Brosa lokalizowany jest na jej terenie.